Call us

Waarom moet ik starten met e-mailmarketing?

Is e-mailmarketing belangrijk?

Ondertussen is het al 2021. De vraag van ondernemers om aan e-mailmarketing te doen blijft stijgen. E-mailmarketing is een sterke manier om te communiceren met jouw klanten of potentiële klanten. Het is net zo persoonlijk waardoor mensen meer de neiging hebben om het te lezen. In je marketing moet je aan e-mailmarking doen om huidige klanten aan te spreken, maar ook potentiële klanten zoeken. Klanten moeten weten wat voor acties je aanbiedt of wanneer je nieuwe producten hebt. Hoe persoonlijker hoe groter de kans is dat er een actie zal komen op jouw website.

E-mailmarketing geeft je de kans om direct met je klanten of potentiële klanten of zelfs oude klanten te spreken. Het is daarom belangrijk om een relatie te bouwen met die mensen. 


Wat zijn de voordelen van e-mailmarketing?

Eenvoudig en snel verstuurbaar

Stuur je klanten snel en eenvoudig naar je webshop of website. Met een snelle en eennvoudige design sturen we voor jou dit naar alle kanalen waardoor de actie sneller wordt genomen door de klant.

Een band bouwen met je (potentiële) klanten

Een band bouwen met je klanten is een initiatief waar je moet inzetten. Via e-mailmarketing zorgen we ervoor dat jouw klanten worden omgezet tot ambassadeurs. Door waardevolle acties en promoties te delen zorgen we voor een groter vetrouwen en meer actie.


Een succesvolle marketingcampagne start je met een strategie. Wij helpen je om een strategie te bouwen voor je doelgroep die jij wilt bereiken of aanspreken. Samen versterken we de relatie met jouw klanten en vormen we je potentiële klanten om tot trouwe ambassadeurs voor jouw onderneming.



Hoe meet ik mijn e-mailmarketing

Hoe meet ik mijn
e-mailmarketing?

Als je aan e-mailmarketing doet, moet je ook je e-mailmarketing meten! Je wilt weten of het werkt en je wilt weten waar ze precies klikken of net afhaken. Aan de hand daarvan kan je jouw e-mailmarketing verbeteren. Voor jou gaan we als volgt te werk voor je marketing:

  • Open rate: aantal keren dat je e-mail (campagne) geopend is geweest
  • Click-through rate: aantal keren dat doorgeklikt wordt naar je website via een link
  • Conversion rate: aantal bezoekers dat een website weet om te zetten in effectieve conversie
  • Return On Ad Spend 'ROAS': Conversie waarde/ Totale advertentie kost
    • <1: Je investeert meer in advertenties dan dat je verdient aan inkomsten uit advertenties
    • =1: Je investeert hetzelfde bedrag in advertenties als je verdient met je advertenties
    • >1: Je krijgt meer inkomsten dan dat je investeert in advertenties

Interessante links

Up to date!

Wenst u op de hoogte te blijven van onze nieuwtjes?
Schrijf u in op onze nieuwsbrief.
chat met ons
messenger bericht sturenvoeg ons toe op WhatsAppBel ons opStuur ons snel een emailtje


© 2022 Flexious.  All rights reserved. Privacy - Algemene voorwaarden


edit afsluiten