Call us

Ik wil weten wie mijn doelgroep is

"Hoe maak ik een doelgroepanalyse? Wie is mijn doelgroep? Hoe moet ik ze aanspreken? Hoe kan ik ze vinden?"

Waarom moet je een doelgroepanalyse maken?

ik wil weten wie mijn doelgroep is

Als onderneming wil je altijd targetten naar je potentiële klanten. Die potentiële klanten kan je afleiden uit je huidige doelgroep.
 

Campagne voeren

Ten eerste moet je een enorme budget hebben om een campagne te maken voor iedereen. Hiermee bedoelen we dat je niet een campagne moet starten zonder te weten wie je wilt bereiken. Spreek nooit een groot doelgroep aan. Je moet je doelgroep zo effectief mogelijk opstellen. Een groep mensen aanspreken waarvan je weet dat er actie zal komen.

De ideale doelgroep

Elk product heeft zijn eigen doelgroep en je wilt hiervoor de ideale groep bereiken. Zo zal je meer succes boeken en het is ook veel slimmer omdat die mensen zich dan meer aangesproken voelen. Effectieve communicatie is belangrijk bij een onderneming want zo weet je wie jouw potentiële klanten zijn. Als je weet wie jouw huidige doelgroep is, kan je gemeenschappelijke eigenschappen vinden. Die gemeenschappelijke eigenschappen kan je vinden in je potientiële klanten. Wanneer je huidige klanten hebt, kan je meer inspelen op de interesse's van die mensen en zo zullen ze zich meer aangsproken voelen. Vandaar is een doelgroepanalyse van belang om te weten wie ze zijn en om zo aan persoonlijke marketing te werken.


Hoe kunnen we jou helpen met je doelgroepanalyse?

Bij een doelgroepanalyse breng je in kaart wie jouw doelgroep zijn en wat de eigenschappen zijn van die mensen. Zo bepaal je een doelgroepanalyse:

Demografische gegevens 

Deze is van belang als je van plan bent om jouw content te delen via betaalde kanalen zoals Linkedin of Facebook of andere kanalen waar je kan voor betalen. Je kan via deze kanalen enorm ver gaan om de mensen die jij wilt te gaan targetten.

Psychografische gegevens 

Om deze gegevens te weten te komen is het echter een uitdaging. Omdat demografische gegevens vooral statistische gegevens zijn en psychografische gegevens zijn gegevens die je zelf moet zoeken. Vb. Wat zijn de interesses van je doelgroep? Wat zijn de hobby's? Waar houden ze zich mee bezig? Wat is de levenstijl?


Dit is één van de stappen die we nemen bij een doelgroepanalyse. Natuurlijk zijn er nog meerdere stappen die genomen moeten worden. Hiervoor kan je ons bereiken voor verdere informatie of kan je eens langskomen voor een gesprek.

Interessante links

Up to date!

Wenst u op de hoogte te blijven van onze nieuwtjes?
Schrijf u in op onze nieuwsbrief.
chat met ons
messenger bericht sturenvoeg ons toe op WhatsAppBel ons opStuur ons snel een emailtje


© 2022 Flexious.  All rights reserved. Privacy - Algemene voorwaarden


edit afsluiten