Call us

7 SEO tips om je blog op nummer 1 te krijgen in Google

Hogere ranking via seo op blogs

Een hogere ranking in Google dankzij een blog

“Is een blog op een website wel belangrijk?” “Moeten we al die tijd spenderen aan het schrijven van blogposts?”

Twee vragen waarop een volmondig “ja” het enige juiste antwoord is.

In Google draait het namelijk allemaal rond gevonden worden via het meest geschikte antwoord op de vraag die de zoeker stelt.

Een blog maakt het mogelijk om relevante antwoorden te bieden op de vragen van je prospects en klanten. Door het correct integreren van de zoekwoorden waarop je wil gevonden worden, zullen je blogposts je ranking in Google een extra duwtje in de rug geven.  Maar hoe pak je dat nu juist aan?




Essentiële tips om met je blogpost te scoren in Google

1. Maak duidelijke alinea's met titels en subtitels

Google is een zoekrobot die de teksten op je website scant en vervolgens indexeert. Maak het Google gemakkelijk om een duidelijke structuur in je teksten te zien door het gebruik van titels en tussentitels: H1 (header 1 of titel), H2 (header 2 of eerste subtitel), H3,….. Schrijf de content van je blogpost rond voor jou belangrijke zoekwoorden en neem de allerbelangrijkste keywords ook nog eens op in je titels. 



2. Plaats SEO zoekwoorden in je title tags en meta descriptions 

Je title tag en meta-description zijn het eerste wat men te zien krijgt in de Google zoekresultaten. Net als in het echte leven is een goede eerste indruk cruciaal. Trek de aandacht van de websurfer door een duidelijke, krachtige titel en probeer zijn muisklik voor jou te winnen met een uitnodigende beschrijving. Uiteraard neem je ook je keywords op in de  title tag en de meta description.

SEO zoekwoorden in je title tags en meta descriptions


3. Zet interne links in je blogpost

Plaats in je blogpost interne links naar jouw andere blogposts of webpagina’s. Zo geef je de bezoeker de kans om meer info rond het besproken onderwerp te ontdekken. Voorzie ook minstens één call-to-action button. Dit is een knop om bijvoorbeeld meer info of een offerte aan te vragen. Dergelijke links en buttons zorgen ervoor dat de blogpost niet het eindpunt is voor de lezer maar dat hij op andere plaatsen op je website verder surft. Google vindt verbanden tussen jouw webpagina’s interessanter dan losstaande pagina’s waarop bezoekers niet verder kunnen klikken.  



4. Laat andere websites linken naar jouw blog

Backlinks zijn links van een andere website naar jouw website. Dit is één van de krachtigste manieren om hoger te scoren in Google. Je kan jouw klanten of leveranciers vragen om de links naar jouw blogposts op hun website te plaatsen. Je hoeft enkel onderling met elkaar overeen te stemmen. Veel ondernemers doen dit bij websites die een hoge autoriteit hebben. Dit zijn websites met een grote naambekendheid en een hoog aantal bezoekers. Eenmaal zo een website linkt naar jouw website zal Google ook jouw site een hogere autoriteit geven. Een website met een heel sterke autoriteit is bijvoorbeeld Facebook. Plaats daarom zeker de link naar jouw website op je Facebook bedrijfspagina.



5. Vorm oude blogposts om naar nieuwe

Blogposts met verouderde content pas je best aan. Google is geen fan van info die niet meer actueel is. Hoe ouder je content, hoe minder relevant en hoe lager de Googlescore. Optimaliseer daarom regelmatig je blogposts met correcte en up-to-date info!



6. Verwijs naar je blog via sociale media

Wist je dat social media posts ook opgenomen worden in Google? Plaats daarom bij je posts knoppen van verschillende sociale media waarmee de bezoeker je bericht kan delen. Deel zeker ook zelf je blogposts op je eigen sociale media. Zo krijg je een nog ruimere visibiliteit én bovendien meer kliks naar je website.



7. Bouw een mobielvriendelijke blogpagina

En last but not least een web development tip! Je website moet bovenal mobielvriendelijk ontwikkeld zijn om te scoren in Google. Waarom vindt Google dit waardevol? Wel, 60 tot 70% van je bezoekers surft op jouw website via een smartphone. Als je website niet mobielvriendelijk is, zal de bezoeker via de smartphone meteen wegklikken. Een website waarbij veel bezoekers wegklikken, krijgt een lagere ranking. Vraag je webdesigner dus zeker om een prioriteit te maken van de responsiviteit van je website.



Interessante links

Up to date!

Wenst u op de hoogte te blijven van onze nieuwtjes?
Schrijf u in op onze nieuwsbrief.
chat met ons
messenger bericht sturenvoeg ons toe op WhatsAppBel ons opStuur ons snel een emailtje


© 2022 Flexious.  All rights reserved. Privacy - Algemene voorwaarden


edit afsluiten